пʼятницю, 28 липня 2017 р.

События


 НЕВИЗНАЧЕНІСТЬ ТРИВАЄ

 Відповідь Мінюсту України   на лист Науково-технічної асоціації «Щодо відтермінування набрання чинності розпорядженням Кабінету Міністрів України від 10 березня 2017 року № 166-р», надрукованого в журналі “Підйомні споруди. Спеціальна техніка» №4/2017.





     Міністерство юстиції за результатами розгляду листа Науково-технічної
асоціації «Головна міжгалузева організація з вантажопідіймальних машин
«Підйомні споруди», надісланого листом Секретаріату Кабінету Міністрів України
від 24 квітня 2017 року № 15732/1/1-17, щодо відтермінування набрання чинності
розпорядженням Кабінету Міністрів України від 10 березня 2017 року № 166-р «Про
скасування деяких наказів міністерств та інших центральних органів виконавчої
влади», згідно з яким скасовано, зокрема, наказ Держнаглядохоронпраці від 08 грудня 2003 року № 232 «Про затвердження Правил будови і безпечної експлуатації підйомників», зареєстрований у Міністерстві юстиції 30 грудня 2003 року за №1262/8583, та накази Держгірпромнагляду від 18 червня 2007 року № 132
«Про затвердження Правил будови і безпечної експлуатації вантажопідіймальних
кранів», зареєстрований у Міністерстві юстиції 09 липня 2007 року за № 784/ 14051,
від 31 грудня 2008 року № 308 «Про затвердження Правил будови і безпечної
експлуатації навантажувачів», зареєстрований у Міністерстві юстиції 03 лютого 2009 року за № 103/16119, повідомляє.
     Відповідно до абзацу третього пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України
від 28 грудня 1992 року № 731 «Про затвердження Положення про державну
реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої
влади» міністерствам, іншим органам виконавчої влади доручено забезпечити
постійний перегляд виданих нормативно-правових актів з метою приведення їх у
відповідність з Конституцією та законами України, іншими актами законодавства,
Конвенцією про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року і
протоколами до неї, міжнародними договорами України, згоду на обов'язковість
яких надано Верховною Радою України, та зобов'язаннями України у сфері
європейської інтеграції та правом Європейського Союзу (acquis ЄС), а також з
урахуванням практики Європейського суду з прав людини.
      Так, наказ Держнаглядохоронпраці від 08 грудня 2003 року № 232 «Про
затвердження Правил будови і безпечної експлуатації підйомників», зареєстрований
у Міністерстві юстиції 30 грудня 2003 року за № 1262/8583, наказ
Держгірпромнагляду від 18 червня 2007 року № 132 «Про затвердження Правил
будови і безпечної експлуатації вантажопідіймальних кранів», зареєстрований у
Міністерстві юстиції 09 липня 2007 року за № 784/ 14051, наказ Держгірпромнагляду
від 31 грудня 2008 року № 308 «Про затвердження Правил будови і безпечної
експлуатації навантажувачів», зареєстрований у Міністерстві юстиції 03 лютого
2009 року за № 103/16119, встановлюють вимоги щодо наявності у суб'єктів
господарювання дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на
експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної
небезпеки.
Проте чинною редакцією Закону України «Про охорону праці» встановлено
випадки, за яких одержання дозволу не вимагається, а саме: у разі експлуатації
(застосування) устаткування підвищеної небезпеки, яке прийнято в експлуатацію з
видачею відповідного сертифіката або щодо якого зареєстровано декларацію про
готовність до експлуатації, а також у разі реєстрації машин, механізмів,
устаткування підвищеної небезпеки центральним органом виконавчої влади, що
реалізує державну політику у сфері охорони праці (частина третя статті 21
зазначеного Закону).
При цьому Міністерство юстиції неодноразово зверталось до Міністерства
соціальної політики, яке згідно з пунктом 1 Положення про Міністерство соціальної
політики України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17
червня 2015 року № 423, є центральним органом виконавчої влади, який забезпечує
формування та реалізує державну політику, зокрема, щодо здійснення державного
гірничого нагляду, здійснення державного нагляду та контролю за додержанням
вимог законодавства про працю щодо необхідності перегляду та приведення у
відповідність до вимог Конституції та законодавства України нормативно-правових
актів Державного комітету України по нагляду за охороною праці та Державного
комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду (листи
Міністерства юстиції, зокрема, від 23 січня 2015 року № 10.1-19/11; від 28 січня
2016 року № 638/10.1/26-16; від 31 січня 2017 року № 841/10.1/26-17).
Проте Міністерством соціальної політики не було вжито заходів щодо
приведення у відповідність до вимог Конституції та законодавства України
зазначених нормативно-правових актів.
У зв'язку з цим та враховуючи вимоги частини шостої статті 21 Закону України
«Про Кабінет Міністрів України», частини дев'ятої статті 15 та частини третьої
статті 23 Закону України «Про центральні органи виконавчої влади», згідно з якими
Кабінет Міністрів України може скасовувати акти міністерств та інших центральних
органів виконавчої влади повністю чи в окремій частині, розпорядженням Кабінету
Міністрів України від 10 березня 2017 року № 166-р «Про скасування деяких наказів
міністерств та інших центральних органів виконавчої влади» вищезазначені накази
скасовано.
При цьому проект зазначеного розпорядження узгоджено з Міністерством
фінансів, Міністерством економічного розвитку і торгівлі, Державною
регуляторною службою.
Зазначене розпорядження Кабінету Міністрів набирає чинності через два місяці
з дня його опублікування 21 травня 2017 року (газета «Урядовий кур'єр», 2017, 03,
21.03.2017 № 53, газета «Урядовий кур'єр», 2017, 03, 28.03.2017 № 58,
інформаційний бюлетень «Офіційний вісник України, 2017, № 26 (31.03.2017), ст.
750).
Враховуючи викладене, у разі затвердження в межах компетенції
Міністерством соціальної політики нормативно-правових актів із порушених
питань, погоджених із заінтересованими органами, та подання на державну
реєстрацію до Міністерства юстиції їх правова експертиза та державна реєстрація
будуть здійснені Міністерством юстиції в установленому законодавством про
державну реєстрацію нормативно-правових актів порядку та у можливо стислий
строк.

Заступник Міністра з
питань виконавчої служби Сергій ШКЛЯР


У зв’язку з невизначеністю щодо нормативно-правового регулювання безпечної експлуатації вантажопідіймальних кранів, підйомників і навантажувачів, Науково-технічна асоціація «Підйомні споруди», звертається з наступним  відкритим листом до Міністерства соціальної політики України.


У зв’язку із скасуванням 21 травня 2017 року Розпорядженням КМУ від 10.03.2017 р. № 166 нормативно-правових актів, пов'язаних із безпекою підйомних споруд, та відповіддю Мінюсту України № 17780/4734-04-17/10.1 від 11.05.2017 р. на лист Науково-технічної асоціації «Щодо відтермінування набрання чинності розпорядження Кабінету Міністрів України від 10 березня 2017 року № 166-р» просимо надати роз’яснення щодо нормативно-правового регулювання безпечної експлуатації вантажопідіймальних кранів, підйомників і навантажувачів.

З повагою, Голова правління НТА «Підйомні споруди», 

професор  М.М. Андрієнко 



Немає коментарів:

Дописати коментар